Miért van szükség félévente igazolni, hogy dolgozom?
Az ösztöndíjprogram keretében minden ösztöndíjban részesülő tanuló (továbbiakban: Ösztöndíjas) kötelezettséget vállalt (ÁSZF 4.2. e), f) és g) pontok szerint) többek között arra, hogy
Fentiek ellenőrzésére érdekében a szakképesítés megszerzését követő 6. hónapban, majd azt követően félévente munkáltatói/foglalkoztatói igazolást szükséges benyújtanod az általunk kért formában és módon.
Hogyan kell igazolnom, hogy elhelyezkedtem, és hogy mennyi ideig dolgoztam?
A munkáltatói igazolás benyújtására felszólító e-mailt küldünk majd neked, első alkalommal, az ösztöndíjjal támogatott szakképesítésed megszerzését követő 5. hónapban, ezt követően pedig félévente. Ha megkaptad felszólító levelünket az esedékes munkáltatói igazolás kitöltésére, akkor kérjük, hogy a megadott benyújtási határidőig az alábbi útmutatóban foglaltaknak megfelelően készítsd el az adatszolgáltatásodat: https://apololeszek.okfo.gov.hu/files/Munkaltatoi%20igazolasok/Utmutato_osztondijasoknak.pdf
Segítségül készítettünk egy kitöltési útmutatót a munkáltatód számára is, melyet csatolhatsz a sablonhoz, amikor átadod azt kitöltésre és aláírásra: https://apololeszek.okfo.gov.hu/files/Munkaltatoi%20igazolasok/Kitoltesi_utmutato_munkaltatoknak.pdf
Mit tegyek, ha új munkahelyem lesz, és még nem jött el az igazolás ideje?
Amennyiben a féléves időtartamokon belül munkahelyváltásra kerül sor, akkor kérjük, hogy ennek tényét a jogviszonyod megszűnését megelőzően jelezd részünkre az apololeszek@okfo.gov.hu címen, mert ez alapján tudunk előállítani számodra eseti igazolást az informatikai rendszerben annak érdekében, hogy a sablont letöltve még be tudd szerezni a jelenlegi munkáltatódtól a szükséges igazolást. Az eseti igazolás megtételének menete megegyezik a 6 havonta esedékes kötelező igazolásokéval.
A munkáltatói igazoláshoz kapcsolódó adatszolgáltatás teljesítéséhez készült útmutatót az alábbi helyen éred el: https://apololeszek.okfo.gov.hu/files/Munkaltatoi%20igazolasok/Utmutato_osztondijasoknak.pdf
Hogyan tudom feltölteni a munkáltatói igazolást, ha egyszerre több munkahelyem is van?
Amennyiben egyszerre több munkáltatónál is alkalmazásban állsz valamilyen formában (pl. két munkahelyen mellékállásban), akkor kérjük, hogy ennek tényét jelezd részünkre az apololeszek@okfo.gov.hu címen, mert a kötelező adatszolgáltatás mellett indítanunk kell számodra az informatikai rendszerben egy eseti munkáltatói igazolást is, melyet szintén a kötelezővel azonos módon szükséges teljesíteni.
A munkáltatói igazoláshoz kapcsolódó adatszolgáltatás teljesítéséhez készült útmutatót az alábbi helyen éred el: https://apololeszek.okfo.gov.hu/files/Munkaltatoi%20igazolasok/Utmutato_osztondijasoknak.pdf
Postai úton beküldhetem-e a munkáltatói igazolást?
A postai úton történő benyújtást, vagy a szkennelt/ fotózott példány e-mailben történő továbbítását nem áll módunkban elfogadni. A munkáltatói igazolást az informatikai rendszeren keresztül szükséges benyújtani az alábbi útmutatóban foglaltaknak megfelelően: https://apololeszek.okfo.gov.hu/files/Munkaltatoi%20igazolasok/Utmutato_osztondijasoknak.pdf
A pályázat benyújtásakor már egészségügyi intézményben dolgoztam. Teljesíthetem itt a ledolgozási kötelezettségem a szakképesítés megszerzését követően?
Az ösztöndíjjal támogatott szakképesítés megszerzése után teljesítendő elhelyezkedési és ledolgozási kötelezettségek tekintetében az alábbiaknak szükséges teljesülniük:
Amennyiben már az ösztöndíjjal támogatott szakképesítésed megszerzése előtt is egészségügyi intézményben dolgoztál, akkor meg kell vizsgálnod, hogy a jelenlegi munkáltatód, valamint a szakképesítés megszerzését követően betöltött munkaköröd megfelel-e a fent megfogalmazott feltételeknek.
Amennyiben nem felel meg a jelenlegi munkahelyed (pl. szociális intézmény) és/vagy a munkaköröd a feltételeknek, akkor gondold át, hogy a szerződéses kötelezettségek teljesítése érdekében hajlandó vagy-e a feltételeknek megfelelő új munkahelyet és/vagy munkakört keresni, mert amennyiben nem, akkor a teljes felvett ösztöndíj tekintetében kamattal növelt egy összegben történő visszafizetési kötelezettséged keletkezik.
A visszafizetés elkerülése érdekében javasoljuk, hogy már a szakképesítés megszerzését követően bizonyosodj meg a jelenlegi munkáltatód és munkaköröd megfelőségéről, hogy amennyiben a szerződés teljesítése érdekében új munkáltatót szükséges keresned, akkor arra legyen elegendő időd ahhoz, hogy a szakképesítés megszerzését követő 6. hónapban be tudd nyújtani részünkre a megfelelő munkáltatói igazolást.